Un studiu de fezabilitate revizuit degeaba

Suntem pusi in fata unui nou caz de bani aruncati pe un studiu de fezabilitate care va trebui revizuit ulterior si, mai rau, va fi refuzat de Bruxelles pentru finantare europeana pentru ca nu respecta Master Planul de Transport.

Exemplu de gandire “strategica”

Compania de Autostrazi (CNADNR) a semnat miercuri un contract pe 5,1 milioane de euro pentru a revizui Studiul de Fezabilitate (SF) al Autostrazii Targu Mures-Ditrau, parte a autostrazii care va lega Targu Mures de Iasi, desi tronsonul in cauza este planificat in varianta finala a Master Planului trimisa la Comisia Europeana sa fie construit abia din 2023.

Mai mult, documentul strategic prevede ca acest SF sa fie revizuit in perioada 2021-2022. Surse guvernamentale au precizat pentru HotNews.ro ca semnarea contractului de catre CNADNR este in contradictie flagranta cu strategia pe care statul roman incearca s-o convina cu oficialii europeni, iar Asociatia Pro Infrastructura acuza ca aceasta lipsa de coordonare a institutiilor duce la risipa de bani.

Este vorba de un nou caz de bani aruncati pe un studiu de fezabilitate care va trebui revizuit si, mai rau, va fi refuzat la finantare europeana. Comisia Europeana a precizat ferm ca toate investitiile trebuie derulate conform Strategiei de Implementare a Master Planului, ori aceasta prevede realizarea studiului pentru autostrada Targu Mures-Ditrau in anul 2021-2022. Avand in vedere ca aceasta este strategia oficiala a Romaniei, agreata la Bruxelles, si asumata de domnul ministru Ioan Rus, putem spune ca CNADNR nu prea joaca in echipa.
— Catalin Drula, Vicepresedinte Asociatia Pro Infrastructura

Hotnews.ro prezinta argumentele clare pentru care acest contract este inutil in acest moment.

Un studiu de fezabilitate revizuit degeaba